Feb 19, 2009

ape kess??

aku da lama da x mrh2 kt blog aku ni haa..

apela masalah korg ni kan.. x sudah2..

aku tego cara baek korg wat bodo.. sampai bile korg nk wat perangai camtu.. aku tego da la cara baek jek.. x la pulak aku mengamuks x tentu psl.. mrh2.. tengking2.. bg penampo ke ape ke.. betapa baek da aku berckp.. walaupon b4 dis ade sound2.. naseb la.. tego x dgr.. bile sound.. pndi lak wat muke bagai.. yela.. tau la ade yg tersyg.. so what??
da wat slh tu.. pndi2 la kaber line.. korg tau mmg korg langgar peraturan.. mmg bnde tu xle wat.. tp ade ktorg bangkitkan bnde tu?? ktorg sabo jek lagik.. pslnyer.. kte sesame hidup kt tmpt bertuah ini.. aku dan rkn2 da cube phmkan situasi korg.. mslhnyer apsal la korg ni sungguh "sopan", "hormat", "pembersih", dan bermcm2 " " lagi la.. xkan la sume nk kne ajo kot.. ape punyer "panjang" akal la korg ni.. lepas makan xkan xtau nk watpe kot.. bknnyer suh korg pas mkn tu.. kne sapu umah, mop lantai, cuci toilet, kilatkan sinki, lap meja, basuh koridor, basuh baju aku dan rkn2, dan segala mcm keje lagi la.. buang jela bekas mkn tu.. walaupon aku rs aku tau keje korg tu mungkin mendatangkan kekayaan.. tp jgn ler "ternak" ulat kt dlm bekas polistrin.. sampah tu.. kalu da penuh.. g la buang.. ktorg da bg korg gune umah ni sepuas-puasnyer dah.. ktorg x gune pon selaen toilet dan bilik kami sendiri.. sape agaknyer antara kte ni yg byr penuh.. dan byr 1/2 ek.. xpela. agaknyer ktorg ni kot yg duk illegal.. huhu.. penat aku tgk umah.. evryday..
1 more thing.. akal tu tlg panjangkan sket.. berfikirlah secara waras serta logik tanpa diganggu gugat sebarang perasaan serta akal yg kurang waras.. kan x psl2 korg yg kne blek.. wat penat jek.. membazir masa korg tau x.. if let say.. korg nk dendam after what happen.. esp starting yesterday.. lantak korg la.. mmg dasar pk pendek la jwbnyer tu.. pk leklok sape slh n sape btol.. jgn igt korg jek btol.. coz mmg dr mule korg slh.. tp bile ktorg diam.. korg bkn maen lg.. klau nk ekotkan hati dan perasaan.. aku ley jek ngungkit kt blog aku ni pjg2.. ske ati aku ar kan.. blog aku.. kpd sahabat2 beliau.. klau x pueh ati.. xyah la nk ssh2 jek ckp n jeling2.. tmbh pahala ktorg jek kan.. xpela.. korg hanya akan dgr ape yg dorg cte.. dan pd pandangan korg mmg dorg x slh.. innocent sgt2.. so the evil is of cos.. me n my fwen la kan.. haha.. malas tul la nk lyn.. ekot ske korg la.. tp yela.. setiap manusia ade tahap kesabarannyer.. seandainyer aku da ilang sabar tu.. naseb la ek.. huuhuu.. ktorg arap.. pasni pndi2 la ek nk idup.. jgn igt korg tu hebat sgt.. klau nk org hormat kte.. lyn kte dgn baek.. seharusnyer perlu dimulakan dgn diri sendiri.. jgn mls2 lg.. xyah la ternak2 ulat lg.. blaja bg abeh dlu yerrr.. belajarlah melalui pengalaman..

adeyy.. penat menaip da ni.. out dlu la.. daa~~~~~

No comments:

About Me

My photo
a girl.. simple.. like laughing, musics, comics, magazines, novels..